Yeah walvissen

17 augustus 2017 - Hermanus, Zuid-Afrika

Vanmorgen was het gelukkig weer droog en de zon schijnt. We gaan eerst lekker ontbijten verderop in de straat. Daarna naar de oude haven van Hermanus. Het is een gezellig dorpje, toeristisch en in het hoogseizoen seizoen kun je hier vast over de hoofden lopen, maar nu is het prima. Het is gezellig druk. Na de lunch besluiten we naar de nieuwe haven te gaan waar de boot vertrekt voor de walvissen. Om twee uur vertrekt er een boot. We kunnen nog mee. Het is natuurlijk een gok of je ze gaat zien. Ik vraag nog snel aan de mensen die net van de boot komen of ze walvissen hebben gezien. Zij waren super enthousiast. (Op weg naar ons ontbijt lopen we langs de kust en zien dan ook al een walvis.) Kaartje kopen, zwemvest aan en de boot op. Na een half uur varen komen we op de plek waar de walvissen zich ophouden. Ze liggen vlak voor de kust van hGansbaai. Het is echt geweldig om die grote beesten van zo dichtbij te zien en te horen. Ik kan er niet meer over vertellen dan dat het overweldigend was. Foto's maken is lastig want de boot hobbelt fllink over de golven, maar een paar zijn goed gelukt.

1. Julia:
    17 augustus 2017
    Stoer!!!!!!!
  2. Kees heersping:
    18 augustus 2017
    Fantastisch om te ervaren ,deze heb ik bij mij in de westeinderplas nog niet gezien!
    Aardig dicht bij nog!
    Lagen er nog zeiljachten in de haven?
    Groet keesh