Hilarisch

18 augustus 2017 - Hermanus, Zuid-Afrika

Gisteravond wilde Jan Willem nog even zijn trui van het balkon pakken. Hij was nog niet op het balkon of het alarm schalde door het hele huis. Nu is het zo dat alle huizen hier in Zuid-Afrika beveiligd worden. Hoge muren en hekken, soms met stroom erop, rond de huizen en borden van het beveiligingsbedrijf met de tekst "armed response". Dat was ook zo, binnen vijf minuten stond er een auto voor de deur met een met kogelvest en legerkleding gehulde jongen. Gelukkig had hij alleen een zaklamp in zijn hand als 'wapen'. Hij vroeg naar onze naam en belde vervolgens onze host die niet opnam. Na dit praatje vond hij het goed en ging weer weg. Wij vonden het toch vreemd dat Sam, de vrouw des huizes, niet kwam kijken. Verder een rustige nacht gehad. Vanmorgen klopte Sam bij ons aan om te vragen of het goed met ons ging. Ze had helemaal niets gehoord!!

Verder een rustig dagje gehad. Vuurtoren bij Gansbaai bezocht en lekker aan het strand gelegen want het is prachtig weer. Hier zagen we weer walvissen en ook een zeeleeuw. Vanavond in de nieuwe haven van Hermanus, waar ook 2! zeiljachten liggen, wat gedronken, hier werden we getrakteerd op een school dolfijnen!!

Morgen verder naar onze laatste 'woonplaats' helaas. We verlaten Hermanus met weemoed want waar vind je in je 'achtertuin' walvissen, zeeleeuwen en dolfijnen.

(Paulien gflctrd met 3717km!)

1. Julia:
    18 augustus 2017
    Moest er weer alarm gemaakt worden....lekker bezig
    Maar gaaf die walvissen enzo. Die vind je hier niet
  2. Marianne:
    19 augustus 2017
    nou, al die vissen blijven goed in je herinnering: dat heb je maar mooi meegemaakt! wat fijn dat het zulk goed weer is.