Laatste stop

19 augustus 2017 - Vishoek, Zuid-Afrika

Vanmorgen inpakken, ontbijten bij de dayly bread en afscheid genomen van Sam. Via de prachtige kustroute rijden we naar Fisch hoek. Onderweg stoppen we voor koffie in Kleinmond. Bij Bettysbay bezoeken we een pinguïn colonie. Heel erg leuk, maar, op zijn Amsterdams gezegd, meurt het verschrikkelijk. Het zijn ook heul veul pinguïns en heul veul vogels! Via Gordensbay rijden we naar onze laatste bestemming Fisch hoek. Na Gordensbay doemen de 'suburbs' van Kaapstad op. (ik zal later vertellen over de townships). Aangekomen bij ons huis zijn we blij verrast. Wat een superleuk huis en onze host Christopher is heel erg aardig. Dit is zijn eigen huis en wanneer er mensen zijn trekt hij zich terug in de omgebouwde garage.

Nadat we geïnstalleerd waren gingen we wat boodschapjes doen. We wilden wat wijn kopen, maar in de supermarkt kregen we te horen dat er in heel Fish hoek geen wijn verkocht wordt.......?  Op naar het volgende dorp, 3km verder, Kalkbay. Daar vonden we een winkel die wijn verkocht en vroegen natuurlijk ook waarom er in FH geen wijn verkocht werd. De land eigenaar van FH heeft dit 100 jaar geleden besloten, vanaf 1956 mag het alleen in bars en restaurants verkocht worden!!

Kalkbay is een echt een vissershaven. Toen we er liepen was er net een boot aangekomen. Dit wisten de zeerobben ook. Die zijn zo brutaal dat ze gewoon via de 'trap' op de kade komen om naar vis te bedelen.

Nu zitten we heerlijk te chillen in ons huis. Morgen naar Table Mountain want het is geweldig weer. Vandaag ook heerlijk zonnetje en 21 graden en morgen ook goed!

1. Paulien:
    19 augustus 2017
    Nice pictures! Schatje van een pinguïn under cover!
  2. Julia:
    20 augustus 2017
    Alweer bijna naar huis. Geniet er nog van!!! Ze zeggen dat er in NL weer mooi weer aan komt, dan kunnen jullie nog wat zomers nagenieten