Rijden in de regen

16 augustus 2017 - Hermanus, Zuid-Afrika

Deze ochtend regent het nog steeds, het waait enorm en het is 10! graden. Maar goed, we ziten vandaag een groot deel van de dag in de auto. Hermanus is ruim 450 kilometer rijden. Het eerste deel van de N2 is een snelweg zoals wij die kennen. Maar al snel wordt het weer de twee baansweg die wij hier al goed kennen. Maar er echt prettig is het niet. Een twee baansweg met een vluchtstrook die gebruikt wordt voor langzaam verkeer. Jij kunt dan inhalen (op hoop van zege). Je bedankt het langzame verkeer door je gevaren licht te laten knipperen. Je mag op de meeste plekken 120 km/pu rijden. Nu het behoorlijk regent is het geen pretje om vrachtwagens in te halen. Daarbij waait het behoorlijk en het wegdek rijdt alsof je in een vliegtuig met licht turbulentie zit. Nouja, een pittig ritje dus!!. Rond half vier rijden we Hermanus binnen en in een keer naar het juiste adres. Het is een fijne studio vlak bij het strand (nu even niet). Morgen wordt het weer hopelijk wat beter en wat warmer.

Op zich mogen we niet klagen over het weer. We hebben tot nu toe vier dagen regen gehad, maar een zwoele zomeravond zou best even prettig zijn.