Trail and Gorges

21 juli 2015 - Lincoln, New Hampshire, Verenigde Staten

Vandaag zijn we "pas" twee weken weg. Het lijkt een eeuwigheid!!
Vanmorgen naar Fraconia Notch State Park, naar de Flume Waterfall and Gorges. Het is een commercieel park. 16 dollar entree pp en je loopt een geasfalteerd pad met vele andere bezoeker (zoals in Kroatie, voor de kenners). Maar we waren aan de vroege kant dus viel het allemaal nog wel mee. En natuurlijk is het mooi lopen door een prachtige oude natuur.
HELP!! We horen Nederlanders om ons heen!!! (Tot nu toe nog niets anders dan Amerikaans of Frans (Canada) gehoord! Geen Briten, geen Duitsers en geen Nederlanders) Maar nu dus wel en ze hadden een tijdschema wist een van de kinderen te vertellen. (Wij hielden ons mond dicht om onherkenbaar te blijven.
Na 1 1/2 uur zat de wandeling er weer op. We rijden een stukje verder het park in naar Echo Lake Beach. Daar even "bijgekomen" van de wandeling. (Prullenbakken zie je hier niet want na navraag blijkt "What you bring is what you take" maw, neem je eigen rommel gewoon weer mee naar huis, en dat doet iedereen ook want er ligt niets op de grond!!)
Vanmiddag gaan we dan ook maar de Georgiana Falls bekijken, die ligt op vijf minuten lopen van ons huisje dus.... Lopen maar. Dat doen we ook. Hier geen geplaveide paden of entreegeld, nee gewoon lopen. Wat begint als een makkelijk bos paadje wordt steeds lastiger. Klauteren over omgevallen boomstammen en grote rotsen. Het is veel leuker dan de route die we vanmorgen gedaan hebben, dit is het echte werk!!  Maar de lucht betrok al toen we begonnen aan de wandeling en onderweg zei iemand ons dat het verstandiger was om terug te gaan. Dat hebben we ook gedaan, na eerst toch nog een stukje door te hebben gelopen. Op de terugweg begon het ook te regenen en het werd erger naar mate we meer terugliepen. Nat en bezweet kwamen we weer bij de auto. Dan toch nog maar een boodschapje (je ontkomt er niet aan!!) en eten in ons gezellige huisje!

1. Julia:
    22 juli 2015