Afgelopen dagen

16 augustus 2017 - Knysna, Zuid-Afrika

Zaterdag zijn we eerst op zoek gegaan naar een jas. Op naar Jeffrey’s bay. Surfcity met surfwinkels. Dat is gelukt. Met m’n ribben gaat het iets beter en als we thuiskomen gaan we nog een stuk wandelen. We kunnen vanaf ons huis een mooi rondje maken. Na een uur komen we weer terug, eten heerlijk bij Mauro!
Zondag verlaten we Saint Francis. Dit doen we via Tsitsikamma. Een mooi natuurgebied langs de kust. Je kunt hier een mooie vijfdaagse wandeling maken, maar dat doen we de volgende keer als we in Zuid-Afrika zijn. We gaan eerst naar de Stormsriver bridge, daarna the big tree, de oudste boom en later de suspension bridge. Dit zijn drie verschillende locaties. De wandeling naar de suspension brug is heel erg mooi! Het is mooi weer. De golven van de Indische Oceaan is een film op zich om naar te kijken. Wat een mooi natuur geweld is dat.
We rijden verder over de N2, dit is de officiële route van de beroemde tuinroute. Rond vier uur komen we in Knysna (spreek je uit als naisna). Onzs nieuwe adres ligt op een eiland Thesen eiland. De sleutel ligt onder de deurmat. We hebben prachtig uitzicht over de lagune.
Maandag 14 augustus rijden we naar Plettenburg bay. Het is heerlijk zonnig weer dus de korte broek kan aan. Bij een mooi strand (lookout) lunchen we. In de zee zien we een Walvis! We genieten nog heerlijk op het strand van deze mooie dag.
Ook dit plaatsje is net zoals Knysna alleen ingericht op toerisme. Thesen eiland is eigenlijk een vakantie dorp. Net als Francisbay waar we vandaan komen, maar ook Jeffreysbay en Plettenburg zijn echt toeristische badplaatsen. Nu, in de winter, is het rustig gelukkig, maar aan alles kun je zien dat het ’s zomers gekkenhuis kan zijn. Dus zijn we blij dat we er nu zijn (liever in oktober wanneer het hier lente is…….)
Vandaag dinsdag 15 augustus rijden we de andere kant op. Strandtas mee, maar helaas slaat het weer om. Temperatuur gaat nog en het is droog, maar helaas geen strand vandaag. We rijden richting Wilderness waar we per ongeluk langs een plek rijden waar je een wandeling kunt maken. Het is weer prachtig! Anderhalf uur lopen we over een klim en klauterpad, steken we twee keer de rivier over. Eerst over stepping stones en een keer met een pontje dat je zelf naar de overkant moet brengen door aan het touw te trekken. Tijdens de wandeling is het nog mooi en warm weer, maar net op tijd zijn we bij de auto want het weer verandert. Terug in Knysna regent het. Ook nu ik dit blog schrijf (20.00u)
Morgen gaan we verder naar onze een na laatste bestemming alweer. Hopen dat het weer goed is want hier willen we de zee op voor de walvissen.

1. Julia:
    Mooie plaatjes!
    Nog een weekje, geniet er nog van!!!
  2. Paulien:
    16 augustus 2017
    Mooi hoor! Wandelen is toch veel leuker dan op t strand liggen!
  3. Marianne:
    16 augustus 2017
    ziet er weer geweldig uit! hoop dat je veel walvissen kunt zien.