Beetje pech

12 augustus 2017 - Saint Francis Bay, Zuid-Afrika

Gisteravond, donderdag,  ben ik een beetje ongelukkig gevallen in het appartement, ik denk dat ik een gekneusde rib heb. Echt onhandig en best pijnlijk. Dokter Haak was best geschrokken en daarom hebben we het vandaag, vrijdag, rustig aan gedaan. Ook kwamen we er vandaag achter dat we onze jassen, die we de afgelopen dagen niet nodig hadden, hebben laten hangen in Addo. Echt super stom. Ze hingen in een kast die we niet hebben nagekeken. Daar hadden we de jassen ook niet nodig, maar vandaag waait het best. De zo’n schijnt maar het is 19 graden en de wind waait van zee dus best fris.
Vanmorgen, vrijdaf,eerst lekker ontbijt in het dorpje en op zoek naar een jas, dat is helaas niet gelukt. Na het ontbijt rijden we nog wat rond. St. Francis heeft canals. We komen er steeds meer achter dat dit een uit de grond gestampt dorp is voor de rijke Afrikanen. Totaal geen historie. Wel mooie natuur. Hier in de haven, waar ons huis is, liggen de vissersboten. Als zij terugkomen van zee en ik mijn ogen dicht doe lijkt het of ik in Thailand ben. De boten maken hetzelfde geluid als de longtail boten in Thailand. Een beetje tropen in de winter.
Vandaag, zaterdag, nog maar een poging en jas te scoren en nog waar van de omgeving verkennen. The Lighthouse is wmb altijd goed! Mijn ribben zijn nog beurs. Het originele plan was om naar de vuurtoren te lopen, maar dat lijkt mij nu niet echt handig.

1. Marianne:
    12 augustus 2017
    hè wat vervelend nou! doe i.d.d. maar wat rustig aan. het zou weleens kunnen dat je een beetje (te) vol zit van alle belevenissen en indrukken. het is allemaal zó overweldigend! blijf lekker genieten en koop maar leuke zuidafrikaanse jassen.
  2. Paulien:
    12 augustus 2017
    Zeker beetje pech. Meer iets voor mij, jassen laten liggen.. maar mooie foto's! En Thailand gevoel moet ook veel goed maken!
  3. Kitty:
    12 augustus 2017
    Jij hebt je portie pech wel gehad. Mooie omgeving en de dieren die je mooi hebt gefotografeerd maken het hopelijk nog een beetje goed. Succes met de jassen en beterschap.
  4. Julia:
    12 augustus 2017
    Wat vervelend.. Effe rustig aan is dan wel nodig.
    Ben benieuwd of je nog leuk Afrikaanse jassen vindt
    Hopelijk nog veel plezier
  5. Kees heersping:
    Nou Jacq,
    Duidelijk beetje pech dag! Zolang het bij een geneusde rib blijft is het wel vervelend maar niet ernstig aldus Dr Bibber.
    Die jassen ...kun je die niet ophalen of is het zo dat als je daar iets laat liggen je het kwijt bent?
    St Francis is een beetje saai dus voor jullie? Prettige voortzetting en niks meer vergeten!
  6. Carolina:
    12 augustus 2017
    Sh*t Sjakkelien, dat is een beste val geweest. Dus ff mak aan en een aangepast programma ;)
  7. Michèle:
    13 augustus 2017