Stellenbosch & meer

2 augustus 2017 - Stellenbosch, Zuid-Afrika

Daar ben ik weer na een paar dagen radiostilte bij gebrek aan wifi.

De wijn dag hebben we goed doorstaan! De hele dag met leuke mensen opgetrokken (meest leerkrachten:-) !) uit NY en Ierland. Het was prachtig weer, zon en 28 graden! Super dus. Dinsdag was het heel anders. Regen en 14 graden! Dan maar de auto in en op pad. De kust boven Kaapstad verkennen. Het zal ook aan het weer gelegen hebben, maar het was niet super bijzonder. Kaarsrechte wegen en de kustplaatsen waar we zijn geweest waren echt niet mooi, leuk of gezellig. De zee was mooi en woest en inde zomer is het vast ook heel mooi. Terug namen we een andere route. Deze was qua landschap mooier maar de weg nog steeds kaarsrecht. Vanmorgen afscheid genomen van Stellenbosch. Een leuk en levendig stadje! Maar eerst nog langs 'Samie se winkel'! Wereld beroemd in de omgeving. Via een mooie route kwamen we rond 4 uur in Swellendam en werden we hartelijk ontvangen door onze gastvrouw. We hebben weer een mooie plek! Het landschap is prachtig mede door de wolken die boven de bergen hangen. Het ene moment nog hoge bergen ala Alpen en het volgende weer vlak landschap. En natuurlijk veel wiinvelden! Op aanraden van de gastvrouw heerlijk gegeten bij een restaurant vlakbij. Sashimi van krokodil, antilope carpacio en springbok! Nu bijkomen van de dag en bedenken wat we morgen gaan doen.

1. Marianne:
    3 augustus 2017
    En wat gaan jullie vandaag doen? Lekker uitslapen of toch met de auto op pad? Hier gaat alles z'n gangetje. Het weer is niet erg zomers.
  2. Sandra Kooper:
    8 augustus 2017
    WAAAATTTTT !!!
    hebben jullie echt die beesten gegeten ?????