Aghulas

3 augustus 2017 - Swellendam, Zuid-Afrika

Keuzes, keuzes, keuzes!  Wat gaan we doen vandaag?  We besluiten naar Bredasdorp te gaan. Om daar te komen weer een lange kaarsrechte weg, maar eerlijk is eerlijk wel door mooi landschap met mooie luchten! Het is mooi weer maar wel fris, 17 graden. In Bredasdorp is verder weinig te beleven. We rijden door naar het 'einde van de wereld'. Aghulas. Via Struisbaai rijden we daar naar toe. Deze oorden zijn eigenlijk alleen gemaakt voor de toeristen. En daarom is het op dit moment uitgestorven. Het is nl winter! Maar aangekomen in Aghulas zien we de samensmelting van de Indische en de Atlantische Oceaan!  We staan op het uiterste stukje Afrika! Best gek maar heel mooi!

We lezen in het boekje dat je vanaf Bredasdorp over een off-road naar Malgas kunt rijden om daar een pontje te nemen dat door 2 mensen wordt getrokken. Hartstikke leuk natuurlijk maar het is inmiddels al 3uur en de hele rit zou nog ruim 3uur duren. Het is winter en dat betekent dat het vroeg donker wordt en dan wil je echt niet op een off-road zitten in Afrika!  We zijn  verstandig hoewel Ik daar wel een beetje knorrig van werd. Maar ik ben natuurlijk niet voor een nacht te vangen dus ik denken dat we op de terugweg hier nog wel langskomen.  Onze gastheer zegt ook dat het de moeite waard Is!  Dus terug maar weer 60km over de rechte weg, maar gelukkig zijnde de enige en kan ik flink planken! Tegen vijf uur zijn we weer bij ons onderkomen, foto's upgraden, eten en nu mijn blog schrijven. Ook hier werkt wifi niet super goed dus ik hoop dat het allemaal goed gasten niet zoals gisteren dat halverwege mijn verhaal de er inning verbreekt en ik weer opnieuw kan beginnen!

Morgen naar onze volgende plek in Outshoorn. Daar zijn  we door onze gastheer al uitgenodigd voor een georganiseerde tour met als af sluiting een braai! Hoop dat daar wifi is en ik kan vertellen hoe het daar is! XXX

1. Julia:
    3 augustus 2017