Winterrrrrrr

4 augustus 2017 - Oudtshoorn, Zuid-Afrika

Vandaag weer verder. Nu naar Oudshoorn. We rijden via de R62. Dit is de Afrikaanse variant van de Route 66 in Amerika. Bij Suurbraak gaan we de weg volgen richting Barrydale. Dwars door de bergen langs een rivier of wat daar nog van over is. Er is droogte op dit moment. Je ziet vaak borden langs de weg met de mededeling zuinig met water om te gaan. In Barrydale is een beroemd café. Diesel & Crème. Een geweldige plek. Zou zo Amsterdam Noord kunnen zijn. Gedecoreerd met oude benzine pompen en antieke geëmailleerde reclame borden. Daar was het tijd voor koffie! De weg verandert na deze stop in een eenzaam half woestijnachtig landschap. Halverwege komen we 'Ronnies sexy shop' tegen. Niet wat je zou denken dat het is. Ook hier kun je koffie drinken. Het huisje staat in the middle of nowhere en is een aangename verrassing. Route 62 vervolgend komen we in Ladismith aan. Daar lunchen we in de leuke tent van Sol en Dina. Het landschap blijft woestijnachtig met prachtige wolken en mooi licht en op de achtergrond de bergen
(Bob Ross Eat your hart out! -:) ). We komen aan in Oudshoorn. Onze navigatie stuurt ons naar een plek waarvan we toch echt hopen dat we hier niet hoeven te zijn. En dat klopt gelukkig ook. We moeten bij Herman en Adele zijn. ( we hadden gereserveerd bij Tertuis, maar die mailde 4 dagen geleden dat hij ons niet kon ontvangen vanwege onderhoudswerkzaamheden :-( ). Zodoende zitten we nu bij H&A in een rustige en veilige buurt. Maarrrrr de titel van dit verhaal is winter en dat is het hier ook. (Afgelopen maandag nog 28) maar vanmorgen was het 9!! en nu is het 13 en het regent!!. Het huisje van H&A is best leuk maar ze hebben geen verwarming!!! Het is binnen net zo koud als buiten -:(((! Tot nu toe hadden we of een elektrisch kacheltje of de airco op 22. Enige pleister op de wond is de elektrische deken. Ik zit nu met een trui een vest en een deken over me heen! Wetend dat het in zuid Europa bloedverzengd  heet is. (Had best op een beetje frissigheid gerekend maar ook op een kachel! Nouja,  Herman wil zondag met ons naar plekken waar je niet zo gauw naar toe zou gaan als toerist. En daarna een Afrikaanse Braai! Morgen wrs naar de grotten. Eerst vroeg onder de warme wol brrrrr! XXX

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl