Herman se bakkie

6 augustus 2017 - Oudtshoorn, Zuid-Afrika

Herman se bakkie,
Vanmorgen stond Adele om half 11 voor onze deur. Klaar om weg te gaan met Herman se bakkie. Dat is Afrikaans voor pick-up truck. We reden Oudtshoorn uit en ondertussen vertelde Herman honderd uit over de gebouwen waar we langskwamen. De route ging eerst door Herriekloof. Halverwege gestopt bij een mooie waterval. Adele had een picknick mandje meegenomen met mandarijnen en wat drinken. Daarna verder door de kloof. Het was bei mooi. Tussen de reusachtige bergen door. We reden naar Klaarstroom. Het kleinste dorpje van Zuid Afrika volgens Herman. Daar had Adele voor ons een tafel gereserveerd. Het weer is prachtig. Strak blauwe lucht en zon.  Bij het restaurant gaan we lekker buiten zitten in de zon waar het heerlijk is. Maar helaas moeten we voor het eten naar binnen . Zoooo jammer…… Het eten was lekker (warme maaltijd) en gezellig. Herman heeft maar een kwartje nodig en praat de hele dag door! Daarna gingen we off road. Met Herman se bakkie gaat dat prima. Met onze eigen ‘kar’ zoals een personenauto heet zou dat wat minder zijn. Ook dit was een mooie route. Het doel was weer een waterval maar dat ging helaas niet door. Ook deze weg was niet meer toegankelijk vanwege water schade. Door naar de volgende plaats; de dam. Het meer verzorgt het drinkwater voor Oudtshoorn. We sluiten de dag af met een kop koffie in Buffelsdrift. Een natuurpark met lodges. Daar zwommen drie nijlpaarden en zagen we nog een paar springbokjes en antilopen. Super mooie plek. Half 7 waren we weer thuis en daar waren we blij mee want het was een lange dag!
Morgen vertrekken we vroeg naar het Addo park waar we tot woensdag zijn.  We moeten voor half 4 binnen zijn!

1. Julia:
    6 augustus 2017
    Wouw een nijlpaard in het echt.
    Klinkt als een leuke dag.
    Benieuwd naar de volgende verhalen!
  2. Paulien:
    6 augustus 2017
    Rhino foto wint!
  3. Marianne:
    7 augustus 2017
    Wat heerlijk en bijzonder allemaal! een lange rit naar Addo : zorg goed voor jezelf en de groeten aan de olifanten.
  4. Keesh:
    10 augustus 2017