Lang verhaal kort

10 augustus 2017

Nyathi.
Het was in één woord geweldig!!!
Nee hoor, hier een verslag van de afgelopen dagen!
Maandagochtend vroeg weggegaan na afscheid van Adele te hebben genomen. We rijden de R62 verder richting Port Elisabeth. Weer een mooie weg met veel wijnbouw. Deze streek wordt gedomineerd door één familie. Zover je kijken kan zie je wijnbouw! Het laatste stuk van de route zien we ook veel sinaasappel, citroen en olijfbomen. Na de R62 een klein stukje snelweg en daarna een paar kilometer ‘gele’ weg. Dit blijkt vijftien kilometer onverharde weg te zijn, maar prima te rijden met zo’n 50km/pu. We moesten voor half vier inchecken.  Dat was ruim gelukt. Had je nog niet getankt dan kon dan bij de ingang van het maincamp net als boodschappen, eten en het laatste contact met het thuisfront. In ons verblijf is nl geen communicatie mogelijk! We kregen instructies mee om naar ons huisje te komen. Eerst een stuk door het park waar we meteen werden verwelkomt door zebra’s. Daarna bij de weg toeteren dan komt er iemand die het hek open maakt. “Hebben jullie de leeuw gezien?” Nee dus lekker suf. Even teruggereden en een foto gemaakt. Aan de andere kant van de weg is het nog bijna 25 minuten rijden voor we er zijn. Nog meer leeuwen,  zebra’s, bokjes en mooie vogeltjes. En dan ons paradijsje in the middle of Nowhere. Geweldige Hut!  Er zijn elf van deze hutjes, met terras en eigen poedelbadje! Het uitzicht is weergaloos. En oorverdovende stilte op de vogels en de aap na.
Vandaag 8 augustus lig ik in bed dit blog te schrijven, door mijn raam zie ik in de verte zwijntjes, zebra’s en apen lopen . We doen het rustig aan vandaag. Eerst lekker ontbijt op ons terras want het is prachtig weer! Daarna gaan we het park verkennen. Eerst weer terug naar het maincamp en daar een van de routes genomen. Je rijdt eigenlijk in een hele grote dierentuin met nog meer mensen in een auto, maar gelukkig laten de dieren ons niet in de steek. En ze leven in hun eigen habitat en hebben genoeg ruimte. Bij het maincamp eten meegenomen voor in ons huis. We mogen na 18.00u niet meer van het park. En dat is met ons huis, terras en dit weer echt geen straf.
Woensdag 9 augustus. Het is de verjaardag van mijn zwager en ons mam (als ze er nog was geweest). In ZA is het Vrouwendag! Toch gaan we vandaag nog een kleine route rijden in het park. De game drives (rondleiding met begeleiding) die aangeboden worden en het meest interessant zijn beginnen om zes uur, maar dat kunnen wij niet redden vanuit ons huis. Bij het maincamp merken we dat het poepie druk is vandaag. Misschien alleen dagjes mensen maar op sommige stukken is het bijna file rijden. Snel eten inslaan en naar de hut waar we vanmiddag nog heerlijk in het zonnetje hebben gezeten, het is vandaag 25 graden!
Donderdag 10 augustus gaan we naar de kust. Aan een kant vinden we dat niet erg, maar zo lekker als we nu zitten is echt grandioos! We zitten op ons terras met een vuurtje, wijntje en geweldig uitzicht!

1. Paulien:
    10 augustus 2017
    Op deze foto's en verhaal zaten we te wachten. Prachtig!!!!!
  2. Julia:
    11 augustus 2017
    Klinkt echt als Afrika! Wat een prachtige plek.